Divno, divnije, najdivnije

tumblr_muxilgSTMb1rijwyno3_1280

Goodnight Moon, Wayne Mackeson

Još stvari koje moram podijeliti. Točnije, ljudi s kojima druge moram upoznati, u slučaju da već za njih ne znaju.
Tri su, sve odreda žene. I sve odreda stvaraju prelijepe stvari.


*

Prva je Zijan-ćerka, odnosno Emina Bašić, bosanskohercegovačka književnica, čiji sam blog otkrila prije nekoliko godina. Privukao me imenom (zijan znači šteta ili kvar), a iza njega sam pronašla nevjerojatno zanimljivu, a opet samozatajnu ženu i njene divne kratke tekstove, katkad samo po jednu rečenicu duge. Među ostalim, među svim, zapravo, dojmili su me se Pričaj mi priču (Hadžinici)Sličice: tetakEtiketa za moju majku i Slike. I oni s naslovom Rečenice koje sam htjela izgovoriti, gdje je jedna od posljednjih: „Na Zlatnoj Obali ogrebala srećku i dobila 7 dana odmora na Tajlandu.“

I ono: „Kad ste voljeni – znate. Po miru.“

Emina ili Zijan-ćerka nažalost sve rjeđe objavljuje na blogu, iako joj je, kako je u jednom intervjuu rekla, upravo on bio poticaj da ide dalje s pisanjem onoga što će kasnije postati nagrađena zbirka priča Zlatke i Haznadari:

Kada su se prvi čitaoci javili sa svojim razmišljanjima i komentarima, to je za mene bilo ohrabrenje i, naravno, sasvim nov doživljaj pisanja. Ta instant-komunkacija sa čitaocima i piscima drugih blogova je iskustvo koje autori danas mogu iskoristiti, i jedna od mnogih privilegija koje blog omogućuje svima koji žele da pišu.

*
Druga je Suzana Matić, arhitektica, čija je prva knjiga Samosanacije izašla ove godine. Sastoji se od 73 dnevnička zapisa preuzeta s istoimenog bloga kojeg Suzana vodi dugo vremena i kojeg je nedavno odlučila prestati pisati jer „nikad ne voli imati neki nevažeći dio sebe ostavljen i zaboravljen negdje; e-mail adresu koja više ‘ne radi’, neposlano pismo, nedovršeni rukopis, traljavu vezu“. Kaže: „[O]vo mjesto… na kojem me crpilo srce; iscrpilo se. (…) [T]renutno… sve moje SUVIŠE je negdje drugdje“.

Osim zbog stvari koje je u Samosanacijama godinama ispisivala, Suzana mi je draga i jer je blog otvorila kad je sebi bila najmanja i kad je htjela dorasti:

Za mene je sav smisao mog pisanja bio pokušaj da dođem u dodir sa čežnjom u sebi. A kad govorim o čežnji (…), ja ću uvijek radije poginuti od iste stare čežnje nego da me spasi neka nova iscjeliteljska metoda. Pa bilo to i pisanje.

I još:

Ja svoja nedostajanja čitav život lovim riječima, moja knjiga je knjiga o nedostajanju, moja knjiga je knjiga o fantomskoj boli, kad te boli taj Drugi o kojem me pitate, kad te boli ono što nemaš…

*
Treća je, iako zadnja, najdivnija.

Moja sestra Sonja. Koju drugi najčešće znaju prvo kao slikaricu. Istina, u radosnici koju je mama za nju kupila, prije Sonjinih prvih riječi bili su, sjećam se, Sonjini prvi crteži. Vjerojatno je samu sebe prvo upoznala pa onda i predstavila prvo kao onu koja crta i slika. Meni je, s druge strane, ona i to i još i još. Mislim da zapravo, sve i kad bih htjela, ne bih mogla nabrojati sve načine na koje se izražava. Jer ona stalno nalazi nove. Na svom blogu Six Glasses of Water suzila se na slikanje i na povremeno pisanje poezije. Inspiraciju za naziv bloga dala joj je Björk koju, ništa čudno, jako voli jer, kao i ona, ima neki svoj neobično lijep svijet u kojeg, jer je njen i ne mogu joj ga oteti nikako i nikad, rado druge poziva.

Odnosom sa sestrom najviše se ponosim; ona je moj iskreni sugovornik, suputnik (i supatnik), što je najljepše čemu su nas roditelji naučili. Ako su uopće i imali utjecaja pored nas dvije.

I ne pišem o njoj jer mi je sestra. Pišem jer iskreno vjerujem da bismo se, da i nismo sestre, nekako negdje našle. Da s njom i od nje učim.

14 misli o “Divno, divnije, najdivnije

  1. Išla čitati Zijan-ćerku, odlična je, strašno mi se sviđa kako piše. Nisam našla nigdje o njoj ni oinu opciju follow, nauči me , LItero.

    • Koliko i ja znam, nema opciju praćenja, a nema ni o njoj. Mislim da je htjela sačuvati anonimnost, koliko je već moguće, da se ne bi morala cenzurirati. Možda zato sad i manje piše tu jer dosta ljudi zna tko je i sve to.

    • Kolko vidim, a tako sam i uradila, moraš da se registruješ na tom blogu, pa da udješ pobvremeno i čeprkaš po novostimaa. Hvala, litero, na novim adresama.

    • Ja nisam pokušavala s registracijom, nego odem onako po starinski pa vidim šta ima novo :). I nema na čemu, sve su odlične pa su stvarno zaslužile da ih se širi dalje

Komentiraj

